Wednesday, May 7, 2008

PENGUATKUASAAN LEMAH NEGARA LEMAH

Membincangkan soal penguatkuasaan, Datuk Shahrir Samad telah menyatakan kepada wartawan media di Parlimen bahawa undang-undang sedia ada cukup kuat untuk mendakwa sesiapa yang ditangkap atas kesalahan yang berkaitan dengan kementeriannya, cuma yang menjadi masalahnya ialah penguatkuasaan yang lemah.

Buletin Utama malam ini juga mengutarakan penguatkuasaan yang lemah oleh pihak berkuasa di Pahang apabila tanah kerajaan diceroboh dengan aktiviti melombong bijih timah yang didalangi oleh orang kenamaan. Bila wartawan TV3 bertanyakan kepada Pengarah PTG, beliau menyatakan tindakan yang lewat ini adalah kerana tidak mahu kekecohan dan mahu cara yang berhemah.

Akhirnya oleh kerana tekanan media Tv3 dengan membuat laporan demi laporan, pihak PTG bertindak dengan bantuan pihak PGA. Siapakah dalang yang dikatakan orang KENAMAAN berkenaan? Adakah tindakan yang sewajarnya dikenakan terhadap orang kenamaan berkenaan yang jelas menjadi "PENCURI" yang terhormat?

Amat jelas bahawa kerajaan akan terus dan berterusan melindungi penjenayah terhormat dikalangan mereka. Lindung melindungi adalah cara mereka MENJAJAH negara kita ini demi mengekalkan kuasa. Penguatkuasaan hanya yang dipilih-pilih sahaja mengikut kesesuaian politik mereka.

Penguatkuasaan hanya untuk para penentang dan penggugat politik mereka seperti yang berlaku pada blogger Raja Petra dan ramai yang lain secara berterusan. Yang menjadi mangsa sebagai menutup JENAYAH mereka itu adalah dengan segala tangkapan dan yang akan ditangkap di bawah akta-akta zalim pemerintahan BN.

No comments: