Wednesday, May 7, 2008

BLOGGER DITAKUTKAN DEMI KEKUASAAN

Rasa simpati saya kepada saudara Raja Petra kerana dimasukkan ke penjara Sungai Buloh gara-gara tidak mahu membuat ikat jamin sebanyak RM5000 sebelum mendengar semula pertuduhan dalam perbicaraan kes yang diklasifikasikan oleh pihak berkuasa sebagai yang bersangkutan dengan Akta Hasutan.
.
Kaedah ini diguna pakai semula selepas pilihanraya 8 Mac oleh pemerintah, yang telah memenjarakan ramai pelapor-pelapor baik kepada pihak Polis dan media cetak terhadap salah laku pemimpin UMNO dan BN sejak 15 tahun yang lalu. Itu cara untuk menutup cerita buruk mereka demi menyelamatkan diri para pemimpin yang munafik dan zalim.
.
Antara yang termasyhur menerima hukuman yang tidak masuk akal seperti ini adalah seperti Anwar Ibrahim dan Ezam Md Nor. Kelihatan tindakan undang-undang terhadap RPK adalah dalam keadaan tergesa-gesa dan ada dalang orang 'ATASAN' di sebalik segala tindakan Polis yang sememangnya terus mengikut arahan dan telunjuk pemerintah.
.
Dengan segala Akta Hasutan, Akta Rahsia Rasmi dan pelbagai akta yang menyekat kebebasan rakyat bersuara sehingga berlaku lagi tangkapan demi tangkapan, menyerlahkan lagi pemerintah seperti BN dan UMNO adalah zalim dan akan terus menekan rakyat yang kritis. Pihak berkuasa tidak akan mengambil tindakan undang-undang kepada pesalah sebenar terutama yang melibatkan pemimpin atasan walaupun mempunyai cukup bukti.

No comments: