Sunday, May 4, 2008

MANIPULASI BN TIDAK KESUDAHAN

Nampaknya kata-kata Ku Li, bahawa UMNO dan BN telah menyerang Kerajaan Kelantan seperti Perang Salib sebelum pilihanraya, adalah jelas lagi nyata sekarang apabila serangan demi serangan masih terus dilakukan dengan pelbagai isu, satu persatu kepada kerajaan negeri Pakatan Rakyat.
.
Sepertimana yang mereka memanipulasikan isu pertukaran pengarah JAIP oleh MB Perak Datuk Seri Ir Nizar. Seolah-olah MB Perak itu seorang yang zalim dan amat tidak bertimbangrasa serta kurang ajar dengan Sultan. Apa dah lupa ker apa yang dilakukan oleh UMNO kepada pihak istana di negeri Perlis dan Terengganu?
.
Rakyat terpinga-pinga apa yang berlaku sebenarnya. MB Perak telah mengadap Raja Muda sebelum melaksanakan pertukaran tersebut. Bginda telah dimaklumkan tentang Pengarah berkenaan yang tidak bekerjasama sepenuhnya setelah diberi tempoh selama 40 hari.
.
Tetapi oleh sebab tekanan pihak Pusat dan UMNO negeri, Sultan telah bertindak secara bijaksana dengan menitahkan MB untuk menarik balik hukuman berkenaan. Baginda menitahkan agar MB menyediakan laporan lengkap berkenaan isu berkaitan untuk diteliti dan jika sabit kesalahan, Baginda sendiri yang akan menjatuhkan hukuman yang setimpal dengan kesalahannya.
.
Ulasan-ulasan dan pandangan orang-orang kuat UMNO yang menyatakan seolah-oleh Sultan murka adalah satu PEMBOHONGAN kerana selama kerajaan Pakatan Rakyat ditubuhkan, Baginda amat gembira untuk bekerjasama rapat dengan kerajaan negeri. Baginda mengetahui segala penyelewengan kerajaan negeri sebelum ini yang membebankan rakyat Tuanku.
.
Banyak penyelewengan yang membahayakan rakyat negeri ini terutama dari segi zakat dan tanah. Jika tidak dikekang dengan segera, kemungkinan negeri ini menjadi muflis akibat terlalu banyak hutang dan kemungkinan kerajaan negeri Pakatan Rakyat agak sukar untuk berbelanja bagi kemudahan rakyat kerana terlalu banyak membayar hutang yang dicipta oleh BN.
.
Satu artikel yang tersiar di satu laman blog yang boleh dikongsikan ialah di http://n32.blogspot.com/2008/05/mat-taib-tegur-ir-nizar-lupa-insiden.html

No comments: