Friday, April 18, 2008

POLIS CEKAP DAN CEPAT ? BAHG 3

Polis sendiri telah 'mencederakan' imej mereka sendiri apabila kelihatan bertindak di atas arahan-arahan orang politik atau yang gila kuasa sehingga menganiaya Datuk Seri dan para penyokong reformasi sepanjang kebangkitan rakyat dari tahun 1998 sehingga sekarang. Satu perkara kekuasaan Polis semacam rejim Zionis yang diketahui sangat zalim ialah undang-undang tahanan ISA.

Kes Datuk Seri Anwar Ibrahim ini telah membuka banyak mata hati sebahagian kita semua untuk memahami erti keadilan dan kezaliman. BN dan UMNO sendiri telah berakar umbi menunggangi Polis dalam mengekalkan kuasa dan menutup segala penyelewengan mereka tanpa ada rasa malu kepada rakyat.

Undang-undang ISA ini adalah satu bentuk undang-undang 'rimba' yang menahan mereka yang belum diketahui kesalahannya lagi. Kementerian Dalam Negeri dan Polis saling bekerjasama dalam menguatkan lagi undang-undang yang tidak bertamadun ini. Diketahui juga bahawa Polis adalah tauke besar yang merealisasikan ISA sehingga berlaku tangkapan demi tangkapan rakyat yang tidak berdosa.

Parti pembangkang atau pejuang rakyat telah membuat berbagai-bagai laporan kepada Polis dan BPR mengenai salah laku pemimpin BN serta UMNO sehingga boleh dibuat buku sejarah, namun tiada tindakan yang benar-benar menyakinkan rakyat. Sedangkan pemimpin pembangkang yang berjuang ikhlas untuk rakyat dipenjarakan sesuka hati tanpa kesalahan yang dapat dibuktikan.


No comments: