Tuesday, April 8, 2008

PARAHLAH MEREKA YANG MEMANG PARAH

Negaraku yang tercinta sekarang ini semakin hangat. Kehangatan lebih hangat dari Leina hangat dan hangat-hangat taik ayam. Akhirnya kesabaran Pak Lah tercabar, dan Pak Lah terpaksa berkata kepada semua secara terbuka apa yang terpendam selama ini.

Pak Lah menjawab apa jua yang berkaitan hentaman dari pihak Tun Mahathir dan 'serangan' Ku Li mengenai perjawatan PM dan menantunya bernama KJ. Serangan balas Pak Lah mengguna 'bom melineum' canggih serta bersama panglima terhandal berbanding Tun Mahathir yang hanya memakai 'senapang patah' dan prebet cabuk.

Walaupun begitu Tun Mahathir tak mau kalah, serangan balas itu ditangkis semula dan akhirnya nanti.......... tiada akhir-akhirlah kesudahannya. Ku Li pulak walau ditempelak oleh Pak Lah sebab tak buat apa-apa untuk Kelantan sehingga BN mengalami kekalahan teruk, namun sokongan ramai orang kuat UMNO kepadanya menjadikan masalah bertambah masalahlah.

Tun Mahathir ni pun satu, hangpa dulu buat teruk jugak dulu, so lagi senang citer buruk hang diwar-warkan oleh Pak Lah dan pasukan bersekutunya. Ni macam meludah ke langit pastu kena muka sendiri. Tak payah banyak citerlah, apa PM pun dari dulu, ISA lah satu-satunya penyakit zalim yang di turun-temurunkan kecuali kita tukar PM kepada Pakatan Rakyat.

Dalam keparahan Pak Lah nak menyelesaikan masalah-masalah ini, CEUPACS pula menambah keparahan ini dengan menuntut apa yang dituntut sejak tahun lepas dan masalah 'misteri' BN di Sabah dan Sarawak. Lepas tu tak pasal-pasal buat masalah sendiri apabila mengatakan ada sabotaj dari kalangan ahli UMNO yang menyebabkan kekalahan di negeri Kedah dan Perak.
Dengan ahli sendiri pun dah tak percaya, apatah lagi dengan rakyat sendiri, dalam diam-diam macam api dalam sekam, dan disebabkan itu jugalah Pak Lah dan pasukan bersekutunya hendak menghukum rakyatnya sendiri dengan beberapa tindakan yang semua orang tau. Kalau beginilah berterusan, Pak Lah kena bersedia untuk menerima serangan demi serangan selepas ini.

No comments: