Sunday, April 27, 2008

BN / UMNO MAKIN TIDAK BERADAB

Apa lagi yang tidak puashati orang-orang BN dengan kerajaan Pakatan Rakyat ini? Mengapa semakin lama kita merdeka dan mendapat pendidikan yang baik, pemikiran kolot dan tidak profesional makin menjadi-jadi di kalangan mereka?

Isu yang terdekat ialah pemindahan wang persatuan BALKIS ke akaun BAKTI. Isteri Khir Toyo sepatutnya tidak perlu menunjuk pandai untuk memperlakukan sedemikian kerana ianya akan memalukan diri sendiri dan UMNO terutamanya betapa tidak bolehnya menerima hakikat kekalahan.

Lihat betapa kelirunya mereka dalam isu kemajuan Pulau Pinang dengan menyatakan bahawa tiada persefahaman yang baik di antara PR dengan kerajaan Pusat. Mereka kena maklum dalam hal-hal yang melibatkan duit rakyat perlu pertimbangan yang terbaik, bukan boleh menjalankan sesuatu projek dengan sesuka hati sepertimana BN telah lakukan sebelum ini.

Lihat pula isu pengurusan kewangan terhadap pembangunan keusahawanan di 5 negeri PR, telah disekat dan hanya diberikan kepada MARA untuk pengurusan wang tersebut. Lihat isu JKKK dan ketua kampung pula sekali lagi diprovokasi untuk meletakkan jawatan kemudian diserap di bawah JK persekutuan.

Semua ini adalah satu tindakan tidak beradab kerajaan BN dalam membuat perhubungan dengan kerajaan PR. Seolah-olah mereka mengisytiharkan PERANG kepada kerajaan PR dan yang menanggungnya adalah rakyat yang telah memilih secara sah dari segi undang-undang.

No comments: