Monday, April 28, 2008

MELAYU MEMALUKAN MELAYU

Kadang-kadang rasa kecewa melihat orang Melayu sekarang terutamanya di kalangan orang UMNO yang kononnya membela orang Melayu tetapi hakikatnya memusnahkan jati diri orang Melayu sendiri dalam keadaan yang amat membimbangkan.

Bahasa Melayu sendiri sudah mula terpinggir sehingga tidak dipercayai lagi untuk digunakan dalam matapelajaran Sains dan Matematik. Perjuangan UMNO terlalu sekular sehingga orang Melayu yang dikenali dengan pegangan agama yang kuat semakin hilang dan tenggelam dalam arus jahiliah.

Budaya-budaya songsang sudah menular ke dalam diri anak-anak Melayu kerana tiada penegasan pemerintahan dalam mendaulatkan pendidikan yang berteraskan agama. Tengku Razaleigh sendiri mengakui UMNO telah menyerang dari segenap sudut terhadap kerajaan negeri Kelantan pimpinan PAS seperti PERANG SALIB.

Program agama dihalang oleh orang-orang UMNO sehingga tokoh-tokoh agama yang neutral dan lantang 'TERPENJARA" secara terhormat. Satu salinan surat yang lama (yang diterima melalui email) daripada Ketua UMNO Bhg Kapar telah mengarahkan agar semua ketua cawangan memantau aktiviti masjid atau surau agar kariah dibiarkan JAHIL.

Program-program hiburan dibiarkan berleluasa tanpa sebarang kawalan atau peraturan yang jelas dalam soal pemakaian dan bentuk hiburan. Penaja-penaja dibiarkan untuk terus menaja hiburan-hiburan yang jelas merosakkan orang Melayu yang beragama Islam. Seperti SURE HEBOH (sekarang tukar nama) yang difatwakan HARAM oleh MUFTI PERAK, masih terus dijalankan.

Di mana pemimpin Melayu yang katanya didokongi oleh UMNO dalam memperjuangkan ISLAM yang kemudian ditentang kembali dalam bentuk yang berbagai? Keris dijulang tanpa merasa takut untuk PROVOKASI murahan dan selepas itu meminta maaf, inikan memalukan juga orang Melayu? UMNO cuba memporak-perandakan kerajaan Pakatan Rakyat juga memalukan orang Melayu, tidak sedarkah lagi mereka ini?

No comments: