Thursday, April 3, 2008

APA LAGI BN DAN UMNO NI

Nampaknya orang BN dan UMNO ni tak sudah-sudah mencipta kekalutan diri sendiri. Patutnya mereka bertenang, buat solat hajat dan zikir banyak-banyak. Kelmarin Tun Mahathir berforum dan bercakap mengenai Pak Lah, Najib dan KJ. Dahsyat juga dengan mereka yang bertanya dalam sesi soal jawab dan jawapan Tun Mahathir yang menghangatkan suasana dewan berkenaan.

Jangan main-main Pak Lah, dalam UMNO sendiri dan penyokong UMNO / BN ada pejuang reformasi. Pakatan Rakyat tak usah cerita lagi, dah maklum semua.Ura-ura perletakan jawatan Pak Lah begitu sensasi sehingga ke hari ini, 'kakaktua' UMNO memberikan 'pertahanan' dari udara, darat dan laut untuk Pak Lah.

Dicadangkan dan didoakan semoga Pak Lah tetap sebagai PM sehingga ke liang lahad. Kalau boleh lantik sekali Khairy jadi TPM. Mudah sikit PR buat kerja. Satu penyakit baru orang kuat UMNO bawa bernama penyakit MAT TAIB telah tersebar luas dengan virus secara saintifiknya bernama JKKK Persekutuan menyebabkan ketua kampung dan JKKK 3 negeri meletakkan jawatan dengan senang lenang.

Kalutlah UMNO ni, dia lak arahkan orang letak jawatan. Dah takde kuasa dalam negeri masih lagi sombong dan bongkak mengganggu gugat kerajaan PR. Apa dia ingat duit gaji ketua kampung dan JKKK tu dibayar oleh duit moyang UMNO. Duit semua duit rakyatlah, kenapa kebodohan UMNO ini ditahap tertinggi sekarang ni, peliklah!!!

Yang bestnya satu lagi perkara hari ini, orang kuat parti dalam BN sendiri mempertikaikan tindakan ISA ke atas Hindraf dan tiada pula tindakan ISA ke atas orang UMNO di Pulau Pinang . PR sekarang kena beri tumpuan kerja sahaja sekarang. Biarkan sajalah si luncai terjun dengan labu-labunya.

Tulah dulu kutuk orang-orang yang bersolat hajat dan berdoa memohon agar berpecah belahlah musuh-musuh Allah ini dan kelihatan tiada apa-apa yang terjadi dari tahun 1998.Tapi Allah tidak memberi kemenangan mudah, sehingga ke tahun 2008 ini barulah nampak apa yang terjadi sekarang ini.

No comments: