Thursday, June 5, 2008

PEMERINTAH BN MEMANG BODOH DAN ZALIM

Tidak habis-habis pemerintah BN ini melakukan penderaan dan kezaliman kepada rakyat Malaysia. Sudahlah kehidupan sebelum kenaikan harga minyak tidak lagi tertanggung, kenaikan 40% tersebut memang-memang sangat memeritkan bagi kami semua rakyat Malaysia yang berpendapatan rendah. Pak Lah dan para menteri serta pimpinan tertinggi parti dalam BN, bolehlah tidak merasai apa-apa kerana pendapatan mereka berkali-kali ganda hasil pijak-memijak kepala rakyat bawahan.

10 tahun yang lalu sepatutnya pemerintah BN telah mula menjalankan kaedah pengurusan pentadbiran yang berjimat cermat. Disamping itu kerajaan perlu mewujudkan dana simpanan khas untuk kewangan kerajaan dan subsidi untuk rakyat. Ini yang kelihatan pemerintah BN ini terus-terusan melaksanakan projek-projek mega yang membazir dan tiada manfaatnya kepada rakyat melainkan keuntungan kepada beberapa orang kroni dan pencacai hina.

Segala perbelanjaan yang bermewah-mewah oleh pemerintah BN tanpa dapat diaudit dengan betul, benar-benar menyinggung dan menyedihkan bagi kita semua rakyat Malaysia. Penganjuran bertaraf mewah seperti Formula 1 dan Monsoon Cup dimana menggunakan duit rakyat, benar-benar membuatkan kita semua amat-amat marah. Dalam keadaan rakyat begitu perit menghadapi keperitan hidup, pemerintah BN berterusan melaksanakan dasar yang menindas rakyat bawahan. Adakah pemerintah BN ini adalah MAFIA yang bertauliah??

Rakyat telah banyak meminta untuk menerima segala cadangan demi kebaikan bersama begitu senang ditolak mentah-mentah tanpa ada perasaan. Namun apabila Shahrir menyatakan beberapa hari sebelumnya tentang ura-ura untuk menaikkan harga minyak pada bulan Ogos, tiba-tiba sahaja tanpa melihat rakyat akan bersedia dan cuba mengadakan perbincangan, terus sahaja Pak Lah mengumumkan kenaikan harga minyak.

Pemerintah BN ini adakah dikalangan orang-orang bodoh dan tidak bersekolah? Atau kerana kepandaian yang ada sememangnya digunakan untuk menindas rakyat yang tidak berdosa? Kalau dah harga minyak naik, sudah tentu segala barang akan naik secara automatik dan itulah suatu yang lumrah. Ketentuan ini diserlahkan lagi apabila pengusaha pengangkutan barang komersil menaikkan caj perkhidmatan sebanyak 35%.

No comments: