Sunday, June 8, 2008

SENYAPNYA PEJUANG KETUANAN MELAYU

Nampaknya pimpinan UMNO dan para-para pejuang ketuanan Melayu senyap dan sunyi pada isu kenaikan minyak ini. Sepatutnya inilah masanya yang sangat sesuai untuk membela serta berjuang habis-habisan membela orang Melayu dalam keperitan menanggung kenaikan harga minyak dimana umum mengetahui ramai orang Melayu sangat-sangat ketinggalan dan berpendapatan rendah.
.
Sudah berapa kali pilihanraya yang dimenangi oleh BN, sentiasa ada sahaja masalah kenaikan harga barang dan harga petroleum namun rakyat terutama orang Melayu masih menyokong membabi buta terhadap UMNO. Maknanya orang-orang Melayu memang sanggup susah dibawah pimpinan UMNO asalkan ketuanan Melayu yang termaktub dalam Perlembagaan tersebut terpelihara. Ini sama macam keadaannya babi hutan atau segala babi yang suka menyondol-nyondol.
.
Ini bukan soal ketuanan Melayu yang sibuk sangat ingin dipertahankan, ini soal kehidupan yang semakin hari semakin tertekan akibat kerakusan segala lanun dan perompak harta rakyat. Yang kaya semakin kaya dan yang miskin semakin miskin. Dato' Mukhriz telah menyatakan bahawa di Jerlun masih ada lagi yang kais pagi makan pagi, apa perubahan hidup yang boleh dilakukan jika keadaan kenaikan ini berterusan dan telah sedia miskin.
.
Memang pemerintah BN menjalankan dasar pemerintahan yang zalim dan tidak berperi kemanusiaan. Para-para pembesar dan kuncu-kuncu lanun dalam UMNO bolehlah bercakap itu dan ini sebagai tanda kewajaran dengan kenaikan minyak ini. Mereka telah puas dengan makan elaun yang besar dan menyeleweng segala harta rakyat yang pasti BAGI KAMI SEMUA RAKYAT MALAYSIA TIDAK AKAN MENGHALALKANNYA SAMPAI HARI KIAMAT.
.

No comments: