Thursday, April 24, 2008

BN AMALKAN PEMERINTAHAN ALA-MAFIA

Malam ini terasa amat marah apabila laporan berita Buletin Utama mengenai kes Altantunya dimana bapanya Sharibuu Sateve menyatakan pada sidang akhbar bahawa kerajaan Malaysia tidak memberi keadilan kepada anaknya yang dibunuh secara kejam.

Apa yang sangat-sangat memalukan ialah, kerajaan Mongolia akan memutuskan perhubungan diplomatik dengan Malaysia. Apabila ini berlaku maka nama Malaysia akan menjulang dan menjadi busuk dengan menampakkan masalah penyiasatan yang sengaja diputar-belitkan dan tiada keadilan yang baik dalam sistem undang-undang Malaysia.

Beliau juga menyatakan bahawa Malaysia telah diperintah oleh orang-orang yang boleh mengancam negara. Ini juga telah menepati persepsi pada rakyat bahawa selama ini kegiatan gangter, kongsi gelap dan lanun didalangi oleh pemimpin negara. Siapa yang memerintah selama ini? Adakah mereka inginkan negara ini menjadi sebuah kuasa MAFIA?

Sebab itu Amnesty telah menyatakan perkara yang benar melalui penyelidikan mereka bukan mengikut fikiran sendiri bahawa negara Malaysia ini telah lama mengamalkan penyiasatan 'senyap-sunyi' kepada kes-kes pembunuhan yang melibatkan pimpinan negara sejak dari dahulu sehingga sekarang.

Itu belum lagi cerita Polis menjadi 'brutal' menyoal siasat tahanan di dalam ISA yang ditelanjang, disepak terajang dan dipenjarakan tanpa peri kemanusiaan, ketua polis menjadi pembelasah, anggota polis menembak dengan peluru hidup kepada mereka yang tidak bersenjata dan hanya hadir ceramah PAS, dan bermacam lagi.

Oleh itu sepertimana Datuk Seri Anwar menyatakan bahawa sudah tiba masanya kita menerima Pakatan Rakyat dan menumbangkan Barisan Nasional pada masa yang terdekat ini. Semua rakyat Malaysia adalah wajib untuk menyokong usaha ini kerana KEZALIMAN PEMERINTAHAN BN sudah pada tahap MELAMPAU dan wajiblah kita HENTIKAN DENGAN KADAR SEGERA.

No comments: