Friday, August 8, 2008

SUDAH TERANG LAGI BERSULUH

Nampaknya kes Anwar ini tidaklah serumit mana kalau hendak diselesaikan. Kalau hendak lebih mudah lagi, Anwar sudahpun menunjukkan jalan secara Islam seperti pendakwaan di Mahkamah Syariah di bawah hukum Qazaf, untuk memudahkan semua pihak yang sememangnya Muslim. Tapi apa nak buat, mereka yang yang dah ada perangai syaitan ini tidak puas hati jika Anwar tidak dipenjarakan. Bukan soal menyokong Anwar atau tidak tetapi biarlah bertindak dengan akal yang waras dan iman yang tebal sebagai tunjangnya atau sekurang-kurangnya PROFESIONAL.

Puak-puak yang macam binatang ini seboleh-boleh hendak mendakwa Anwar di bawah Mahkamah Sivil sedangkan Anwar sudah membawanya ke Mahkamah Syariah. Adakah sudah tidak mempercayai hukum Islam yang sedia ada untuk diamalkan? Apa yang difahami sebelum ini, Mukhriz Mahathir ada menyatakan bahawa penggunaan DNA adalah lebih baik dari persaksian 4 orang yang terpilih secara Islam untuk mengadili hukuman zina atau liwat ini. Patutlah mereka pinggirkan hukum cara Islam ini kerana pemikiran puak-puak UMNO yang mengaku mengamalkan Islam Hadhari ini.

Hantu besar ulamak mereka ialah Dr Mashitah yang pernah menyatakan bahawa pekerjaan pelacur dibolehkan jika darurat. Sebelum ini beliau juga pernah mempertikaikan hukum Islam dalam bab potong tangan bagi yang mencuri. maka tidak hairanlah ramai umat Islam makin jauh dari Islam sebab ramai jadi ULAR DALAM SEMAK ini. Berbalik tentang kes Anwar, pertuduhan terhadap Anwar yang dibacakan di mahkamah memang banyak perkara pelik antaranya pertukaran sesuka hati mereka daripada seksyen 322C kepada 332B. Apa semua ini? Apa yang terjadi kepada sistem perundangan kita? Adakah rakyat kita merasa masih selamat di Malaysia?

Bak kata Nabil, "LU PIKIRLAH SENDIRI" dengan beberapa perkara yang diperkatakan oleh YB Azmin Ali dalam ceramah perdana beliau di Taman Medan, PJ pada 7 Ogos 2008, dimana beliau telah mendedahkan beberapa perkara baru dalam kes Anwar. Pendakwaan yang sepatutnya di bawah Seksyen 377C Kanun Keseksaan iaitu melakukan hubungan seks secara paksa, telah bertukar kepada Seksyen 377B Kanun Keseksaan iaitu melakukan hubungan seks secara suka sama suka. Menurut Anwar sepatutnya kedua-duanya patut didakwa, namun ulasan Pak Menteri Syed Hamid ialah Saiful adalah pengadu, seolah-olah seperti siapa cepat dia dapat.

Menurut Azmin, lagi, maklumat yang telah diterima olehnya menyatakan bahawa 4 buah hospital tidak mahu memalsukan laporan perubatan Saiful. Hospital tersebut ialah:-

1. Hospital Pusrawi
2. Hospital Besar Kuala Lumpur
3. Hospital Selayang
4. Hospital Universiti Kebangsaan Malaysia

Kelihatan disini ialah doktor-doktor di hospital ini sangat profesional dan mereka telah menjalankan tugas mereka dengan penuh rasa amanah dan tanggungjawab.

Pendedahan Azmin yang akhir ialah bahawa pihak pendakwaan di Pejabat Peguam Negara tidak mahu meneruskan pendakwaan kerana kes ini tiada mempunyai asas atau bukti yang kukuh atau dalam bahasa mudahnya adalah TIADA KES. Namun apa yang dimaklumkan bahawa terdapat arahan dari pihak atasan yang berpolitik kotor ini untuk meneruskan pendakwaan dengan apa cara jua. Salah satu arahan berkenaan menurut Azmin adalah datangnya dari "Rembau". Sebelum ini pun sudah jelas dalam ucapannya dalam sidang Parlimen yang lalu, begitu menekankan soal pemberian DNA Anwar.

No comments: