Friday, June 13, 2008

UNTUK RAKYAT PEMERINTAH PATUT LEBIH TERKORBAN

Pemerintah begitu sibuk mencari formula itu dan ini, dimana kononnya dapat mengurangkan beban rakyat setelah mereka juga yang menyusahkan rakyat dalam hal kenaikan harga minyak secara mendadak. Mainan politik jenis apa ini, setelah menyusahkan rakyat kemudian cuba pula cari penyelesaian yang dapat membantu rakyat. Kalau tidak naik minyak, tidaklah perlu semua masalah rakyat ini terjadi dan mengeluarkan idea-idea bodoh yang menghalalkan segala tindakan mereka.

Nak turun elaun menteri yang memang amat besar, tidaklah hebat sangat pun, kerana rakyat kekal dalam keadaan susah. Nak ambil semula subsidi dengan cara mengambilnya di Pejabat Pos adalah satu perkara paling kelakar dalam dunia yang dilakukan oleh pemerintah. Setelah disiasat didapati Pos Malaysia dimiliki oleh ECM LIBRA dimana pemegang sahamnya yang terbesar. Yang paling nampak kejam ialah syarikat berkenaan dipunyai oleh dimiliki oleh ahli keluarga Pak Lah di mana nama-nama besarnya ialah Kamalludin Abdullah dan Kalimullah a/l Masheerul Hasaan.

Satu perkara yang menyusahkan ialah gaji kakitangan kerajaan akan dibayar sebanyak 2 kali dalam satu bulan. Menurut Presiden Cuepacs, Sdra Omar Osman, ianya bukan suatu penyelesaian yang dapat membantu rakyat kerana jika dilihat bagi yang berjawatan besar dengan gaji RM30000, langsung tidak terkesan dengannya, bagaimana pula bagi gaji kakitangan sokongan yang bergaji RM1500 ke bawah? Kita sebagai rakyat bukan mahu penyelesaian 'SOLEKAN TEBAL' tapi mahukan kesejahteraan hidup walau dengan hanya gaji yang kecil.

Rakyat memang tidak faham apakah cara pentadbiran dan pengurusan kewangan negara yang dilakukan oleh Pak Lah. Beliau suka membuat perkara-perkara yang mengejutkan dan akhirnya rakyat yang yang merana. Beliau tidak hendak cuba berbincang dengan pakar dan juga rakyat sekaliannya dalam melaksanakan segala dasar. Yang dia ingat dalam kepala, hanya mengaut segala apa jua kekayaan negara demi memenuhkan perut ahli keluarganya. Ya Allah, kau laknat para pemimpin yang zalim, munafik dan penderhaka kepada rakyat!!

No comments: