Saturday, June 21, 2008

TAHNIAH RAJA PETRA, BN BANYAK 'GANGSTER' KE?

Kami rakyat Malaysia sangat-sangat kagum dan mengucapkan tahniah di atas keberanian Raja Petra membuat akuan sumpah yang mendedahkan dalang-dalang disebalik pembunuhan Altantunya. Rakyat bawahan macam kita memang sangat marah juga dengan kes ini, sebab ianya benar-benar memalukan negara, sehingga bapa mangsa akan mengusulkan kepada kerajaan Mongolia memutuskan hubungan diplomatik jika mahkamah Malaysia tidak melaksanakan ketelusan dalam mengadili kes ini.
.
Yang amat pelik, mengapa si Rosmah rambut berjambul dan suka peluk-peluk dengan bukan muhrim itu boleh berada bersama dalam perlaksanaan pembunuhan berkenaan? Kalau dah bini TPM sudah boleh bersubahat dalam pembunuhan seorang manusia yang ditaraf VIP, inikan pula kita semua rakyat bawahan yang menentang BN atau senang cerita menyokong PR. Sudahlah Polis yang berkedudukan tinggi menjadi balachi yang hina lagi busuk bersekongkol dengan BN dalam menzalimi rakyat, siapa lagi rakyat ingin harapkan?
.
Isu Batu Burok yang disenyapkan menjelaskan lagi bagaimana Polis melayan rakyat bawahan. Jika orang-orang atas senang-senang sahaja lepas. Isu orang MIC yang dibunuh di Johor Bahru lalu, memperlihatkan kerja bunuh membunuh memang alah biasa bagi manusia-manusia yang berpendidikan BN. Saya mersakan bahawa orang-orang atas yang memegang kuasa dalam BN adalah dikalangan para gangster, sebab itu lesen membunuh mereka sangat tinggi, walaupun tidak secara terus, wakil-wakil itu boleh diupah sahaja.

No comments: