Monday, August 4, 2008

MASALAH NEGARA BANYAK, ANWAR PULA JADI SASARAN

Kadang-kadang amat menghairankan apabila melihat telatah ahli-ahli politik yang datang terutamanya daripada UMNO memperkatakan hal Anwar daripada soal liwat hingga beliau hendak bertanding semula di Permatang Pauh. Hendak dikatakan orang yang bodoh, tidak pula kelihatan begitu kerana semua berpendidikan baik, ialah sehingga ke universitilah katakan. Sudah tentu difahami bahawa orang yang cerdik pandai akan bertindak atau berkata-kata dengan penuh berhemah dan masuk akal.

Soal liwat ini rasanya sangat-sangat memalukan negara Malaysia kerana kes ini amat terbukti terdapat unsur-unsur memfitnah dan menjatuhkan maruah saudara Anwar. Soal laporan Polis terhadap Anwar yang tidak diserahkan salinannya kepada yang dituduh amat menghairankan kerana semua sudah maklum bahawa laporan berkenaan adalah dokumen awam bukan sulit macam kes-kes pak menteri yang zalim lagi bongkak sejak 10 tahun lalu tersimpan rapi tanpa membolehkan rakyat membawa kes-kes mereka ke muka pengadilan.

Pak Syed Hamid Albar yang sebelumnya memperkatakan isu liwat ini sangat-sangat menghina saudara Anwar dengan kata-kata sinis dan gelak ketawa seolah-olah dia melihat isu ini main-main. Ini isu nasional dan amat memalukan negara kerana 10 tahun lalu kes yang sama terhadap Anwar telah ditolak oleh Mahkamah setelah puas Anwar meringkuk dalam penjara. Lagi pula kepimpinan penguasa dan penguatkuasa undang-undang yang sama terlibat dalam kes liwat ini, memanglah rakyat curiga yang amat sangat.

Mana kes VK Lingam dengan isu "CORRECT, CORRECT, CORRECT" tu yang senyap tanpa khabar berita? Pulau Batu Putih sudah terlepas, ini adalah kecuaian kerajaan Malaysia di bawah kepimpinan BN dan rakyat tidak akan maafkan sampai kiamat sama sepertimana PAS yang tidak akan bekerjasama dengan UMNO sampai bila-bila. Isu Anwar ini adalah kecil sahaja, yang lebih besar adalah soal minyak, harta kerajaan yang diselewengkan, anak-anak Pak Lah yang macam penyamun dan banyak lagi isu kena segera dilenyapkan untuk masa depan Malaysia yang lebih cemerlang dengan sebenar-benarnya.

No comments: