Sunday, August 31, 2008

USAHKAN RAKYAT, ANJING PUN BENCI UMNO DAN BN

Inilah kenyataan yang harus diterima oleh semua kepimpinan BN bahawa hampir 80 peratus rakyat menolak BN. Lihatlah keputusan pilihanraya kecil di Permatang Pauh bahawa rakyat telah memberikan isyarat tambahan yang lebih jelas berbanding pilihanraya umum sebelumnya yang tidak sampai lagi 6 bulan. Gambaran yang jelas di depan mata sendiri melihat anjing pun benci kepada BN apabila poster BN dan gambar Pak Lah di suatu simpang jalan utama di Permatang Pauh semasa kempen masih berjalan, kelihatan telah dikencing dan disalak oleh anjing berkenaan.

Sebenarnya semasa kempen pilihanraya sedang berjalan, banyak perkara-perkara jijik dan kotor telah digerakkan oleh UMNO dan BN. Bagaikan satu tindakan habis-habisan pihak mereka untuk menghalang kemaraan dan kemenangan Datuk Seri Anwar Ibrahim. Kadang-kadang mendatangkan rasa hairan apabila dikatakan oleh mereka bahawa pilihanraya kecil ini tidak menjejaskan kekuatan BN malah sokongan semakin meningkat dari kalangan rakyat di kawasan berkenaan, namun kempen dan kekuatan mereka ditambah dari masa ke semasa seolah-olah pilihanraya ini seperti pilihanraya umum.

Kalau bahan-bahan kempen BN seperti edaran risalah, didapati terlalu menghina dan amat tidak "berperi kemanusiaan" pengisiannya berbanding edaran risalah kempen PR yang lebih akademik dan membuka minda. Ada pula dalam satu keadaan yang melampau sanggup mengeluarkan belanja membuat poster memfitnah menggunakan lambang Parti Keadilan untuk membangkitkan kemarahan pengundi Melayu. Dengan perkataan yang lebih mudahnya bahawa kempen BN banyak kepada serangan peribadi dan mencetuskan sifat perkauman yang tinggi tanpa memikirkan impaknya.

Sebab itu pemerintah BN mengerahkan seberapa ramai Polis terutama FRU dan para-para SB untuk dipergunakan jika ada keperluan mendesak. Dalam perjalanan ke Butterworth, memang kelihatan terdapat perkampungan Polis disediakan khas seolah-olah akan terjadi huru-hara. Pencacai-pencacai UMNO seperti PEKIDA dan Puteri UMNO begitu aktif sebenarnya cuba memcetuskan huru-hara tersebut namun kesabaran para-para pejuang Pakatan Rakyat dan penduduk setempat, yang dikagumi sejak awal lagi telah membuat segala persediaan yang rapi serta bermunajat kepada Allah setiap hari dalam menangani apa jua provokasi.

Tempias kempen BN yang amat jijik tersebut sampai sehingga ke negeri Perak dan Masjid Wilayah Persekutuan sehingga tertangkapnya dua exco Perak dari PKR yang ditahan atas kes yang sengaja diwujudkan dan sumpah laknat Saiful yang pada hakikatnya telah menghina sistem perundangan Syariah dan agama Islam yang maha suci ini tanpa rasa perasaan berdosa. Sesudah itu satu demi satu sumpah dari kalangan pimpinan UMNO yang kelihatan mempermain-mainkan kesucian dan ketinggian agama Islam ini. Oleh sebab itu, ANJING PUN DAH RASA BENCI TERHADAP UMNO DAN BN.

No comments: