Wednesday, July 16, 2008

PENGGUNAAN BERLELUASA JENTERA KERAJAAN OLEH BN

Memang amat menghairankan selepas kemenangan tipis BN pada pilihanraya yang lalu, makin bertambah pula, kepimpinan negara menggunakan jentera kerajaan sewenang-wenangnya dalam mengganggu gugat kecemerlangan Pakatan Rakyat. Memang lama diketahui seperti KEMAS adalah penggerak BN dalam meracuni secara halus aktivitinya kepada rakyat, bukan untuk menjalankan aktiviti yang sebenarnya kepada penduduk setempat.

Kementerian Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah yang dipimpin oleh Tan Sri Dato' Muhammad bin Muhd Taib yang mempunyai tugas yang sebegitu banyak, juga dipergunakan segala peruntukan kerajaan dalam mengganggu pentadbiran kerajaan negeri di bawah pemerintahan Pakatan Rakyat dalam isu perlantikan Jawatankuasa Keselamatan Dan Kemajuan Kampung, di mana ditubuhkan satu JKKK Persekutuan yang kononnya akan menjadi saluran terus peruntukan kerajaan.

Suruhanjaya Pilihanraya adalah satu-satunya badan yang dipergunakan dengan sebaik-baiknya dalam pengekalan kuasa kerana dalam 20 tahun kebelakangan ini, badan ini menjadi penipu paling baik dalam menghalalkan kemenangan BN walaupun akhirnya kekuatan rakyat dapat menafikan 2/3 kuasa BN di Parlimen pada tahun 2008. Semua kes petisyen yang dikemukakan di Mahkamah, tiada yang dimenangi oleh Pakatan Rakyat walaupun dengan segala bukti yang cukup kuat untuk membatalkan kemenangan BN di kawasan terbabit.

Pengekalan Musa Hassan dan Gani Patail dalam mengepalai jentera kerajaan terpenting adalah untuk mengekalkan dan memperkuatkan lagi kuasa pemerintahan yang zalim lagi tidak berperi kemanusiaan di negara ini. Polis dan Jabatan Peguam Negara dipergunakan seluas-luasnya bagi menyelamatkan beberapa isu seperti Klip Video Lingam, Akuan Bersumpah Raja Petra, Akuan Bersumpah Balasundram dan yang lebih hebat adalah Laporan Polis oleh Datuk Seri Anwar kepada kedua-dua lanun ini.

Tekanan sehebat-hebatnya dikenakan ke atas Balasundram, Raja Petra dan Anwar Ibrahim bagi menutup kesalahan kedua penyangak ini, namun setakat ini mereka tetap dengan pendirian mereka terhadap apa yang mereka lakukan. Memang menghairankan apabila apa yang dilaporkan tidak diambil tindakan yang sehebatnya sepertimana laporan yang hanya berkenaan kes liwat sehingga tertangkapnya Datuk Seri Anwar di tengah-tengah jalan oleh sepasukan unit komando Polis yang bertopeng yang mengingatkan kembali perkara yang sama sepertimana berlaku pada tahun 1998.

No comments: