Thursday, July 10, 2008

MENGADA-ADAKAN PERKARA YANG TAK WUJUD

Dalam temuramah khas wartawan bersama Presiden Iran, Mahmoud Ahmadinejad mengenai kenaikan harga minyak dunia, beliau menyatakan dengan tegas bahawa perkara ini berlaku akibat tindak tanduk spekulasi para penguasa ekonomi dunia yang diketuai oleh Amerika. Ianya juga disebabkan oleh kejatuhan matawang dolar Amerika, dimana kesempatan ini diambil untuk kepentingan pihak-pihak tertentu.

Cadangan saudara Mahfuz, untuk menukar kiraan dengan matawang Euro yang lebih stabil perlu disegerakan kerana kenaikan harga minyak di Malaysia pada waktu ini juga diambil kesempatan oleh kepimpinan negara yang rakus dan lagi zalim. Mengapa dalam keadaan kenaikan harga minyak dengan pengeluaran Malaysia yang melebihi permintaan sama seperti negara Venezuela yang menjual seliter RMo.16, kita lebih mahal?

Pemimpin BN memang suka mengada-adakan cerita dengan seribu alasan yang kononnya munasabah dan bijak dalam mempertahankan tindakan menaikkan harga minyak sedangkan sebenarnya cuba memperbodohkan dan menganiaya rakyat Malaysia. Perkara mengada-adakan sesuatu yang tidak wujud memang telah lama diamalkan terutama dikalangan pimpinan Islam dalam UMNO demi mempertahankan kuasa rakus mereka dalam makan harta rakyat.

Dalam isu Anwar ini sejak 1998 lagi, memang amat jelas UMNO dan pihak berkuasa yang bersekongkol dengan kezaliman menganiaya beliau tanpa rasa bersalah dan berdosa kepada Allah. Mengada-adakan cerita fitnah kepada Anwar pada tahun 1998 dimana kes tersebut selesai dengan Mahkamah membatalkan hukuman berkenaan setelah puas terpenjara selama 6 tahun. Timbul sekali lagi isu liwat ini kepada Anwar pada tahun 2008 dan amat jelas kebodohan pemfitnah ini dengan bukti dangkal dan tidak masuk akal.

Selepas itu banyak pula juak-juak mereka meminta Anwar bersumpah dengan Al-Quran dan seumpamanya sedangkan menurut Ketua Pengarah Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM) Datuk Wan Mohamad Sheikh Abdul Aziz berpendapat bersumpah dengan menjunjung al-Quran atau ‘mubahalah’ tidak perlu dilaksanakan kerana ia bukan sahaja akan mendedahkan aib seseorang di khalayak umum malah akan menimbulkan kesan lebih besar terhadap umat Islam.

Mufti Perak, Dato’ Seri Harussani juga membuat penegasan yang sama bahawa Anwar yang dihadapkan pertuduhan melakukan liwat, tidak perlu bersumpah atau bermubahalah kerana ianya tidak menepati undang-undang Islam. Sudah terang lagi bersuluh, inilah akibatnya hukum Islam dipinggirkan sekian lama oleh UMNO dan mengadakan pula fahaman yang baru dengan nama Islam Hadhari yang diperkenalkan oleh Pak Lah dimana jauh serta merosakkan orang Melayu Islam dari ajaran Islam sebenarnya yang dibawa oleh Nabi Muhammad s.a.w sehingga berleluasa fitnah di negara kita.

No comments: