Sunday, July 20, 2008

MANIPULASI KERJA BN DAN UMNO SEKIAN LAMA

Kelmarin saudara Anwar telah membangkitkan isu manipulasi DNA jika diberikan sampel kepada pihak hospital. Soal manipulasi ini sebenarnya berkait rapat dengan pelbagai perkara politik yang dijunjung oleh BN sejak sebelum merdeka dan selepas merdeka. Perjuangan kuat para pejuang sebenar kemerdekaan telah dimanipulasi oleh UMNO yang dipimpin oleh Tunku Abd Rahman dengan baik sekali sehingga tidak kelihatan para-para pejuang tersebut. Kelihatan Tunku lah yang membawa usaha kemerdekaan sedangkan hakikat sebenarnya tidaklah begitu.

Manipulasi isu ekonomi juga digerakkan oleh UMNO sehingga sejarah hitam tercatat kerana pergaduhan sesama rakyat antara kaum Cina dan Melayu sehingga Dasar Ekonomi Baru diperkenalkan. Kelihatan pada ketika itu usaha untuk seimbangkan jurang ekonomi antara bumiputera dan bukan bumiputera menampakkan hasil, namun semakin lama semakin rosak dasar berkenaan akibat salah guna kebaikan dasar tersebut oleh UMNO dan BN dimana yang kaya semakin kaya, yang miskin semakin terpinggir.

UMNO lama sebenarnya sudah lama terkubur, kerana kepandaian Dr Mahathir ketika itu memanipulasikan isu tentangan kuat ahli-ahli UMNO terhadap beliau sehingga UMNO asal diharamkan oleh Pendaftar Pertubuhan pada tahun 1988. Akhirnya tertubuhlah UMNO Baru pimpinan Dr Mahathir yang mempunyai dasar perjuangan yang baru iaitu seperti memperlihatkan perjuangan KEKAYAAN UNTUK DIRI SENDIRI serta KELUARGA DAN MAKAN DUIT RAKYAT. Makan punya makan, biar sampai kenyang, rakyat melarat jangan dipedulikan, yang penting nampak Melayu sudah kaya, kaya dengan pengkhianat bangsa sendiri.

1 comment:

Web Sutera said...

Assalamualaikum sahabat,

Teruskan berhujah & berjuang!

Salam dari Web Sutera
http://pasalbuku.blogspot.com