Thursday, March 13, 2008

PENYOKONG BA MARAH

Hari ini adalah kemuncak kemarahan aku dan semua rakyat Malaysia terutama yang menyokong BA akibat daripada keadaan di negeri Perak.

Pada peringkat awal kemenangan BA di Perak nampak semua berjalan dengan lancar dan tiada apa-apa yang tampak akan ada pergolakan. Pada sangkaan kita semua kelihatan sudah semestinya ada perbincangan rapi di antara parti dalam pakatan BA.

Rupa-rupanya ada masalah yang tidak sepatutnya berlaku apabila DAP mula mempertikaikan perlantikan MB dari PAS dan diwar-warkan pula oleh laman web DAP. Ianya mendatangkan kemarahanlah kepada pengundi BA keseluruhannya kerana orang kuat DAP sendiri yang memperkatakannya di blog beliau. Ini juga mendatangkan kemarahan orang melayu seluruhnya yang mendukung kepercayaannya kepada kesultanan melayu yang melantik MB.

Sepatutnya benda-benda kecil ini hendaklah di bincang bukan meluahkannya daripada satu pihak sahaja. Ini memberikan kesempatan kepada BN untuk menyerang dari pelbagai sudut perkara. Apabila berlaku kekecohan ini, DAP akhirnya akur kepada kehendak rakyat dan bertindak memohon maaf. Buat masa itu datanglah rasa kelegaan bagi semua rakyat penyokong BA.

Belum selesai rasa lega, timbul pula isu Keadilan tidak puas hati dengan perlantikan exco sehingga tertangguhlah upacara angkat sumpah MB Perak yang baru. Ini menimbulkan kemarahan saya dan rakan2 penyokong BA sekali lagi.

Bersambung....

No comments: