Sunday, July 19, 2009

PEMERINTAH BN JANGAN MELAMPAU

Nampaknya pemerintah BN sudah ke tahap melampau dan tiada tanda-tanda kesedaran yang lebih baik untuk kesejahteraan rakyat Malaysia. Inilah masalahnya jika pemimpin atasan adalah seorang yang korup, tidak beriman dan bertakwa, maka bala kepada semua manusia di Malaysia ini bertimpa-timpa. Tiada ke sekelumit jiwa seorang manusia yang waras mentadbir negara ini dengan baik serta profesional??

Lihat Polis dan para penguasa-penguasa yang lain, dipimpin oleh mereka-mereka yang tiada jiwa keimanan yang teguh kepada Allah. Institusi ini menjadi rosak dan bala pula kepada rakyat yang tidak berdosa. Rakyat yang menyokong pemerintah BN, masih lagi tidak nampak kehinaan dan kezaliman mereka kepada rakyat keseluruhannya kerana telah dapat habuan dari syaitan yang bertopengkan manusia.

1 comment:

wak.jaman said...

Alhamdulillah.... pada hari ini telah lahir sebuah laman blog dengan Idea konsep baru dengan menggunakan kartun dalam menterjemah isu-isu semasa.

Kata orang sebuah lukisan lebih baik dari seribu perkataan,walau bagimanapun kartun-kartun yang saya dihasilkan tidaklah terlalu berat untuk difahami dan lebih kepada hidangan ringan melepaskan tension dari pada terlalu serius memikirkan keadaan politik sekarang.


Saya cuba untuk tidak terlalu pre-judis terhadap mana-mana pihak dengan mengambil isu-isu dari sumber arus perdana digarap secara sinis dan tidak melampau supaya dapat diterima oleh semua pihak.

Saya harapkan sedikit senyuman keceriaan dari semua yang menatap karya saya yang tidak seberapa ini.

Segala komen dan Idea untuk pembangunan blog ini amatlah dialu-alukan juga sumbangan kartunis lain yang berminat untuk menyumbang.
dan terus memeriahkan dunia bloggers dengan kepelbagaian idea dan sumber

salam sayang dari

Mohon kalau dapat masukkan blog ini dalam senarai blog pilihan tuan Menjunjung tinggi
penghargaan tuan dengan ucapan Terima Kasih
jamanedan_small.gif
http://utusanjamanedan.blogspot.com/